Általános szerződési feltételek
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el ezt a dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével elfogadja jelen ÁSZF tartalmát! Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Börzsei Bence E.V.
Székhely: 9153 Öttevény, József Attila u. 44/a
Levelezési cím: 9153 Öttevény, József Attila u. 44/a
Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Nyilvántartási szám: 51742531
Adószám: 68435323-1-28
Képviselő: Börzsei Bence
Telefonszám: +36 30/272-24-12
E-mail
cím: arboristabence@gmail.com
Honlap: www.faapolomesek.hu
Bankszámlaszám: 10403435-86768353-86781006
Tárhelyszolgáltató
adatai:
Név: Webnode AG
Székhely: Gartenstrasse 3., 6304 Zug, Switzerland
Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén
kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak
minősül
Honlap:
www.faapolomesek.hu weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés
igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely
alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési
nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli
nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés
megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes
hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a
szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett
távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül
úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag
távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és
értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a
Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő
személy
Jótállás: A
fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:
fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
1. a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a
szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy
annak hiányában önként vállal, valamint
2. b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
1999.évi
LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011.évi
CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
Az Európai
Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete (2018.február 28.) a belső piacon
belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő
indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394
rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
Az Európai
Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016.április 27.) a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az
ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül
helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Az ÁSZF
hatálya, elfogadása, megváltoztatása
A közöttünk
létrejövő szerződés tartalmát - a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok
rendelkezései mellett - a jelen Általános Szerződési Feltételek (a
továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások
határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket
illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a
teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi
szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. Ön a
megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF
rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF
rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő
szerződés részét képezi. A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó
jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF
rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges
módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások
a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem
érintik.
A szerződés
nyelve, a szerződés formája
A jelen
ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt
szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
E-számlázás
Társaságunk
a 2007.évi CXVII. törvény 175§ szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a
jelen ÁSZF elfogadásával beleegyezését adja az elektronikus számla
alkalmazásához.
Árak
Az árak forintban értendők. Az Eladó alanyi adómentes ÁFA
értékesítés szempontjából, így az áraknak ÁFA tartalmuk nincs. Az árváltoztatás
jogát fenntartjuk.
Panaszügyintézés
és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó
a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az
alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Internet cím: www.faapolomesek.hu
E-mail: arboristabence@gmail.com
Telefonszám: +36 30/272-24-12
A
fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát,
amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró
személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve
értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy
mulasztására vonatkozik.
A szóbeli
panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és
annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon
belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően
- az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli
panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül
alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését
követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és
intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb
határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a
vállalkozás indokolni köteles.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
1. a fogyasztó neve, lakcíme,
2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott
iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos
álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó
aláírása,
6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
7. telefonon
vagy egyéb hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz
esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A panasz
elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni
arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető
testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá
az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét,
valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a
vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a
békéltető testületi eljárást.
Amennyiben
az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak
nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel
a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint
illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság
dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint
illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt
található: https://www.kormanyhivatal.hu
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk,
hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói
panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület
eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó
erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó
kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A
vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.
Ennek
keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására
történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként
kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési
kötelezettség ("meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételének biztosítása").
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes
békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a
vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő
írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. A fenti
együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a
vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező
bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.
A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és
középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer
forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió
forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és
középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó
árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező
bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés
nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban
való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető
testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói
jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek
eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű,
gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A
békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
A békéltető
testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület
elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél,
távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is
eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett
adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a
tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A
kérelemnek tartalmaznia kell
1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett
telephelyét,
3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett
kérelmezett testület megjelölését,
4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és
azok bizonyítékait,
5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület
eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél
beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti
kérelem előterjesztésére nem került sor,
7. a testület döntésére irányuló indítványt,
8. a fogyasztó aláírását.
A
kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát),
amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a
vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a
fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés
megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez
csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el: https://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Online
vitarendezési platform
Az Európai
Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak,
így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó
jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a
bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy
például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az
interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban és nem akar
feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon
Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a
panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető
el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői
jogok
A szerzői
jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése
értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői
jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon
található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások
engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata,
amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak
adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása
esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével
lehet. A jogtulajdonos: Tamás Anett E.V.
Részleges
érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF
valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további
pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az
alkalmazandó rendelkezései érvényesek.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban vagy megkeresés esetén e-mailben adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek.
Az
adatbeviteli hibák javítása - felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a
megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van
az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva
az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már
a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége,
hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön
által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.
Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás
adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul
megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a
visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a
szerződés létrejöttét.
Eljárás
hibás ár esetén
Előfordulhat,
hogy - pl. technikai hiba miatt - hibás ár szerepel a honlapon. Hibás ár esetén
a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és
nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő
ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron
tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem
minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő Ön általi
ajánlattétel (megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja az Ön figyelmét
a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a
hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni,
és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.
A honlap használata
A vásárlás
folyamata:
A termék
kiválasztása
A
vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei
közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb
ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a
"Kosárba rakom" gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A "Kosár"
gombra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket,
valamint a termékek végösszegét. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét,
különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint
módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
A rendelés
elküldése
Ha
megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte
a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor
egyszerűen kattintson a "Megrendelés elküldése" gombra.
A rendelés
véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben
Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni
kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a
"Megrendelés elküldése" gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon
közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére
vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön
minősül ajánlattevőnek.
Ön a
"Megrendelés elküldése" gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy
ajánlatát megtettnek kell tekinteni és nyilatkozata - az Eladó jelen ÁSZF
szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után.
Rendelés
feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önt az
ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen
általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az
Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
Önnek
bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb
az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja
az Ön ajánlatát. A szerződés az Ön által tett ajánlatnak az Eladó által
történő elfogadásával jön létre. A rendelést követő 48 órán belül e-mailben
tájékoztatjuk Önt a választható szállítási módokról, majd ennek megfelelően
küldjük a díjbekérő dokumentumot a rendelés részletével és az utalási
adatokkal.
Fizetési
módok
Banki
átutalás
A termékek
ellenértékét banki átutalás útján rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatok:
Kedvezményezett
bankja: K&H
Kedvezményezett
neve: Börzsei Bence
Adószám: 68435323-1-28
Nyilvántartási
szám: 51742531
Kedvezményezett
számlaszáma: 10403435-86768353-86781006
Átvételi
módok, szállítási díjak
Foxpost
A Foxpost futárszolgálat
házhoz viszi Önnek a terméket magyarországi szállítási cím esetén. Ezen szállítási mód díja belföldön bruttó 1510 forint.
MPL
Az MPL futárszolgálat házhoz viszi Önnek a terméket magyarországi szállítási cím esetén. Ezen szállítási mód díja belföldön bruttó 610 forint.
Külföldre történő rendelés esetén további egyeztetések szükségesek.
Teljesítési
határidő
A megrendelésre
vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától
számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az
ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános
szerződési feltételek elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy a megadott
szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési felelősségét kifejezetten
kizárja.
Jogfenntartás,
tulajdonjogi kikötés
Amennyiben
Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át
(ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt) vagy a termék nem
kereste jelzéssel érkezett vissza az Eladóhoz, az Eladó a megrendelés
teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez
köti.
Eladó visszatarthatja
a termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a termék árának
kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával
(ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén a Vevő
a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint
a banki jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a
vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben a termék ára nem került
teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a
Vevőt.
Az Eladó a
termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket
biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.
Amennyiben
a Vevő az ÁSZF szerint kérheti a termék szállítását Magyarország területére
vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem
magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.
Amennyiben
a Vevő az ÁSZF szerint választhatja a termék személyes átvételét az Eladónál,
ezzel élhet a nem magyarországi vásárló is.
Egyebekben
a vásárló kérheti, hogy a termék szállítását saját költségén oldhassa meg
külföldre. Magyarországi vásárlót ez a jog nem illet meg.
Az Eladó a
szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést. Amennyiben a
Vevő a szállítási díjat nem fizeti meg az Eladó számára vagy a saját szállítást
nem oldja meg az előre egyeztetett időpontig, Eladó a szerződést felmondja és
az előre megfizetett vételárat visszafizeti a Vevő számára.
Fogyasztói
tájékoztató a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató
a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
A
fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő
időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó
vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A jelen
pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott
elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a
szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási
nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó
a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre
vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető
nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
A fogyasztó
elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási
jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát
a 14 naptári napos határidőn belül elküldi. A fogyasztót terheli annak
bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles
elektronikus adathordozón visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is
biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó
visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az
Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett
fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett
beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is
alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
A fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy
postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem
terheli.
Többletköltségek
Ha a
fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási
díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
Kellékszavatosság,
termékszavatosság, jótállás
A
fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3)
bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú
melléklete alkalmazásával készült.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék
akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
Jótállás
Milyen
esetben élhet Ön a jótállás jogával?
Hibás
teljesítés esetén az egyes fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.
Jogszabály
írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.:
műszaki cikkek, szerszámok, gépek) esetében, amelyek vásárlási értéke a 10.000
forintot meghaladja.
Önt milyen
jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151./2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen
esetkörbe nem tartozó termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási
igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett
kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz
eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított
három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő
már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény
érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó
szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E
határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási
cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a
vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a
gyártóhoz fordulni!
Mi a
viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás
a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető
különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás
esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003
Korm. rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a
10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem
szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén
kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le-
és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy a
javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a
javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó
vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra
nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket
a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az
önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás
ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabálytól eredő - így köztük a kellékszavatosságon
alapuló jogainak fennállását.
Három
munkanapon belüli csereigény
A
webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon
belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet
érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a
csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a
termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell
cserélnie.
Mikor
mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a
jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó
jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vevő a terméket átveszi.
Nyilatkozat-minta
elálláshoz
Címzett: Börzsei Bence E.V. (levelezési cím: 9153 Öttevény, József Attila u. 44/a. , e-mail
cím: arboristabence@gmail.com)
Alulírott/ak
kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében: ..................................................................................................................................
Szerződéskötés
időpontja/átvétel időpontja: ..........................................................................................................................................................................
A
fogyasztó(k) neve: .............................................................................................................................................................................................................................
A
fogyasztó(k) címe: .............................................................................................................................................................................................................................
A vételárat
az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha
szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza): ..........................................................................................................................................................................................................................................................
A
fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén): ...........................................................................................................................
Kelt: